بلاگ

۱۰ ماده‌ مهم غذایی عالی برای افزایش وزن کودک

افزایش وزن کودک

“من به عنوان یک مادر، وظیفه دارم که نگران سلامت فرزند خودم باشم. فرزند من بخشی از وجود من است و من باید تکیه‌گاه و مادر مناسبی برای او باشم”. این جمله را مرتب با خود تکرار کنید. گاهی اوقات کودکان به دلایل مختلفی، ممکن است خوب وزن‌گیری نکنند. افزایش وزن کودک یکی از نگرانی‌های مادران است. و یا روند وزن‌گیری در آن‌ها ممکن است با کندی و تاخیر صورت بپذیرد. وزن‌گیری نکردن خوب کودک ممکن است، به دلایل گوارشی و یا حتی عصبی باشد. خب، چه باید کرد؟ طبیعتا باید در این فکر باشیم که غذاهایی سالم را به او بدهیم و خوراکی های مضر کودکان را بشناسیم تا به وزن‌گیری او کمک کند.

افزایش وزن کودک

ما در این جا می‌خواهیم 10 ماده‌ی غذایی عالی را به شما والد عزیز معرفی کنیم تا به روند افزایش وزن و تغذیه کودک شما کمک کند.

 افزایش وزن کودک

میوه

به کودک خود میوه بدهید. میوه‌ها یکی از میان وعده‌های عالی برای کودکان هستند. ترجیحا موز، سیب و انبه به کودک خود بدهید. زیرا کالری دارند و دارای انواع ویتامین‌ها و مواد مغذی هستند.

سبزیجات

نخود فرنگی، کدو تنبل و لوبیا از جمله سبزیحات بسیار عالی برای کودکان هستند. این سبزیحات باعث می‌شوند تا کودک شما خوب وزن‌گیری کند.

شیر مادر

بهترین ماده‌ی غذایی برای افزایش وزن نوزاد تا یک سالگی، شیر مادر است. اگر شیرتان کم است، لازم است دارچین، رازیانه، برگ زغال اخته مصرف کنید تا شیرتان زیاد شود و کودک بتواند خوب تغذیه کند. به عبارتی شما باید به عنوان یک مادر، تغذیه‌ی خوبی داشته باشید.

غلات

غلات غنی از مواد معدنی می‌باشند. غلاتی را به کودک خود بدهید که قابل خیس شدن در شیر باشد. به عبارتی شیر و غلات را در وعده‌ی صبحانه، به کودک خود بدهید. البته بعد از دو سالگی.

تخم مرغ

خوردن تخم مرغ به عنوان یک وعده‌ی غذایی سالم برای کودکان توصیه می‌گردد. تخم مرغ غنی از پروتئین است و به افزایش وزن کودک، کمک می‌کند. می‌توانید به کودک خود، تخم مرغ آبپز، نیمرو یا اسکرامبل بدهید. بسیار مقوی است. و موجب افزایش وزن کودک می‌شود. البته یادتان باشد که زیاده روی نکنید، زیرا ممکن است که برای کبد کودک، مضر باشد. تخم مرغ باید حتما خوب بپزد تا میکروب‌هایش کشته شود.

ماهی و گوشت مرغ

به کودک خود ماهی و گوشت مرغ بدهید. ممکن است کودکان از بوی ماهی بدشان بیایید. ترفندذ‌های درست کردن ماهی و بوگیری کردن ماهی را خوب یاد بگیرید، تا کودک در حین خوردن اذیت نشود. مرغ دارای انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مختلفی است که برای رشد وزن کودک بسیار مناسب می‌باشد. ماهی غنی از امگا 3 مکی باشد. که برای بزرگسالان نیز توصیه می‌شود.

 افزایش وزن کودک

آجیل و انواع مغزها

آجیل و انواع مغزی جات، یکی از انواع میان وعده‌ها و تنقلات بسیار عالی برای کودکان هستند. پسته و بادام غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد که پیشنهاد ما به شما این است که، تنقلات مضر مثل چیپس و پفک را از برنامه‌ی غذایی کودک خود حذف کنید و با آجیل و مغزی جات جایگزین کنید. کودکان از پسته و بادام، کشمش و انجیر خشک خوب استقبال می‌کنند.

میوه‌های خشک، مناسب برای وزن کودک

می توانید برای کودک خود میوه‌های خشک شده بخرید و یا اگر تمایل دارید که سالم باشد، می‌توانید خودتان در منزل میوه‌های خشک مثل: سیب خشک، آلوی خشک، هلوی خشک و آناناس خشک درست کنید.

پنیر

پنیر یک ماده‌ی غذایی بسیار عالیست که حاوی کلسیم می‌باشد، اساسا ماده‌ای که از شیر تهیه شده باشد، غنی از کلسیم می‌باشد. پنیر را می‌توانید در میان وعده‌ها و یا در وعده‌ی صبحانه به کودک خود بدهید.

سیب زمینی

سیب زمینی غنی از قند و بتاکارون می‌باشد. می‌توانید در غذاهایی که درست می‌کنید، سیب زمینی بریزید و به کودک خود بدهید. ترجیحا از سیب زمینی سرخ کرده کمتر استفاده کنید. بیشتر سعی کنید در غذاهایی مانند عدس، و لوبیا سیب زمینی اضافه کرده و به عنوان یک وعده‌ی غذایی کامل به کودک خود بدهید

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =