بلاگ

آشنایی با اصول تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد یکی از کارهای بسیار لذت‌بخش است و شما می‌توانید با استفاده از ایده‌های ساده و خلاقانه اتاق فرزند دلبندتان را به زیبایی تزیین کرده و جذابیت آن را دوچندان نمایید. یکی از نکات بسیار مهم در مورد تزیین اتاق نوزاد توجه به هماهنگی رنگ‌ها و نوع نورپردازی محیط است.

تزیین اتاق نوزاد

در نظر گرفتن جنسیت کودکان و توجه به علایق و سلایق آن‌ها نیز نتیجه کار شما را بهتر خواهد کرد؛ مثلاً می‌توانید با در نظر گرفتن جنسیت فرزندتان، انواع پوسترهای شخصیت‌های کارتونی را برای تزیین اتاق نوزاد مورداستفاده قرار دهید و یا از نقاشی‌های روی دیوار استفاده کنید و محیطی شاد و منحصربه‌فرد را در اختیار کودکان قرار دهید.

استفاده از رنگ‌های سرد مانند آبی باعث آرامش‌بخش شدن محیط اتاق کودکان می‌شود و رنگ‌های گرم مانند قرمز و زرد فضای اتاق کودک را پرانرژی‌تر می‌کند. استفاده از رنگ نارنجی نیز تأثیر مثبتی بر هوش و خلاقیت کودکان می‌گذارد.

به‌طورکلی تزیین اتاق نوزاد نیازمند صرف زمان، برنامه‌ریزی دقیق و ذهنی خلاق است. نورپردازی و انتخاب رنگ‌های مناسب و همچنین استفاده از عروسک‌ها و برخی از پوسترهای کودکانه نیز می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جذابیت اتاق کودک شما داشته باشد.

تزیین اتاق نوزاد

تزیین اتاق نوزاد پسر

برای تزیین اتاق نوزاد پسر بهتر است از انواع اسباب‌بازی‌های موردعلاقه پسربچه‌ها مانند توپ، ماشین، عروسک‌های پلیسی و غیره استفاده کنید. با استفاده از کمی خلاقیت و بکار گیری این وسایل ساده می‌توانید اتاق کودک خود را به زیبایی دیزاین نمایید. برای تزیین اتاق نوزاد پسر می‌توانید از سرویس خواب‌های پسرانه نظیر تخت خواب‌های شبه ماشین یا سفینه فضایی و… استفاده کنید.

یکی دیگر از روش‌های تزیین اتاق نوزاد، نقاشی بر روی دیوار اتاق کودک است. نقاشی‌های کودکانه روی دیوار جلوه بسیار زیبایی به فضای اتاق فرزند دلبندتان می‌بخشد.

تزیین اتاق نوزاد

به ‌طور کلی برای تزیین اتاق کودک پسر از رنگ‌های آبی، خاکستری، سفید، سبز، قهوه‌ای، قرمز، نارنجی و سایر رنگ‌های پسرانه استفاده می‌شود. می‌توانید رنگ‌های خنثی و رنگ‌های پر جنب‌وجوش را در کنار هم بکار برده تا دکوراسیون داخلی اتاق کودکتان منحصربه‌فرد و جذاب به نظر برسد.

همچنین بخوانید : لیست کامل سیسمونی بچه پسرانه و دخترانه

تزیین اتاق نوزاد دختر

روحیات لطیف دختربچه‌ها باعث شده است که رنگ‌های مناسب و موردعلاقه آن‌ها نیز از طیف رنگ‌های روشن و لطیف باشد. بهترین رنگ‌ها برای تزیین اتاق نوزاد دختر، رنگ‌های گلبهی، نیلی، یاسی، صورتی، سفید و سایر رنگ‌های روشن دخترانه هستند. در تزیین اتاق نوزاد دختر از انواع عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های دخترانه استفاده می‌شود. شما می‌توانید با آویزان کردن اسباب‌بازی‌ها و رنگ‌آمیزی شاد دیوارها زیبایی و جذابیت بیشتری به اتاق کودک دلبندتان ببخشید.

تزیین اتاق نوزاد

اغلب در طراحی دکوراسیون و تزیین اتاق نوزاد دختر از کمد و سرویس خوب و وسایلی با رنگ‌های صورتی، سبز، زرد، خاکستری، قرمز، سفید و… استفاده می‌شود. به‌طورکلی رنگ‌های سرد و خنثی باعث القای حس آرامش و اعتمادبه‌نفس و رنگ‌های گرم باعث ایجاد شور و هیجان می‌گردند.

تزیین اتاق نوزاد با نمد و بادکنک

با توجه به حالت شکل‌پذیری که نمد دارد، از آن در ساخت انواع وسایل تزیینی همچون آویزهای عروسکی، تابلوها و … استفاده می‌شود. روش‌های مختلفی برای استفاده از این پارچه در تزیین اتاق نوزاد وجود دارد. عروسک‌های نمدی ازجمله اسباب‌بازی‌های موردعلاقه کودکان هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید محیطی شاد و جذاب را برای کودک عزیزتان به وجود آورید.

همان‌طور که پیش‌ازاین گفتیم ایده‌های متفاوت و جالبی برای تزیین اتاق کودک وجود دارد. شما می‌توانید اتاق کودکتان را با انواع کاغذ رنگی، نقاشی‌های کودکانه، آویزهای عروسکی و… تزیین کنید. تزیین اتاق نوزاد با نمد نیز ازجمله ایده‌های جذاب و خاص است.

تزیین اتاق نوزاد

یکی دیگر از ایده‌های خلاقانه برای تزیین اتاق کودک استفاده از انواع بادکنک‌های ساده یا فویلی در طرح‌ها و شکل‌های متنوع می‌باشد. بادکنک‌ها وسایل تزیینی جذابی برای جشن‌های تولد، جشن سیسمونی و دیگر جشن‌های کودکانه می‌باشند  و استفاده از آن‌ها به‌عنوان یک وسیله تزیینی ارزان‌قیمت طرفداران زیادی دارد؛ بنابراین هنگام تزیین اتاق نوزاد خود استفاده از بادکنک‌ها را فراموش نکنید.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =