بلاگ

نکات طلایی برای خرید لباس کودک

خرید لباس کودک

خرید لباس کودک با لباس خریدن برای بزرگسالان تفاوت‌های زیادی دارد. تحمل کودکان به اندازه بزرگسالان نیست و در هر لباسی احساس راحتی نخواهند کرد. پس زیبایی لباس آخرین نکته در انتخاب آن است. قبل از اینکه به زیبایی لباسی که برای کودکتان می‌خرید توجه کنید، باید سلامت، امنیت و راحتی کودک را در نظر بگیرید.

نکات مهم قبل از خرید لباس کودک

از آنجایی‌که کودکان پوست بسیار حساسی دارند، انتخاب لباس برای کودکان نیازمند دقت و توجه بیشتری است. در این مقاله با نکاتی که هنگام خرید لباس کودک باید به آن‌ها توجه داشته باشید آشنا خواهید شد.

خرید لباس کودک

  • توجه به جنس و بافت لباس

اولین و مهم‌ترین نکته در خرید لباس برای کودکان توجه به جنس لباس است. کودکان معمولاً لباس‌هایی از جنس نرم و راحت را دوست دارند و از لباس‌های ضخیم و زبر خوششان نمی‌آید.

نوع و جنس پارچه در انتخاب لباس کودک موضوع بسیار مهمی است و نکته‌ای که باید به آن توجه کرد نرمی و لطافت لباس، عدم استفاده از منسوجات پلاستیکی و جنس نخ و پنبه‌ای آن است. بهتر است لباس‌هایی که انتخاب می‌کنید از جنس کتان، پنبه‌ای و یا نخی باشند. به خاطر داشته باشید که لباس‌های پشمی برای کودکان ایجاد حساسیت کرده و دمای بدن آن‌ها را افزایش می‌دهد.

همچنین بخوانید : 5 مورد از عادات بد کودکان و بررسی آن ها

همیشه سعی کنید لباس‌هایی را انتخاب کنید که از الیاف طبیعی ساخته‌شده و جنسی لطیف دارند و سبب آزار پوست کودک نمی‌شوند. همچنین بهتر است لباس‌هایی را انتخاب کنید که باکیفیت بوده و به راحتی قابل شستشو باشند. کیفیت بالای جنس لباس باعث می‌شود که شما به راحتی با آب گرم، آب سرد، پودر دستی و یا ماشینی آن را بشورید و مدت‌ها استفاده کنید.

  • انتخاب لباس های باکیفیت

به دلیل فعالیت زیادی که کودکان دارند بهتر از لباس‌هایی را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردارند. نکته قابل‌توجه این است که لزوماً لباس‌های برند و مارک‌دار که قیمت بالایی دارند باکیفیت نیستند. پس به دنبال لباس‌هایی باشید که علاوه بر قیمت مناسب کیفیت بالایی نیز دارند.

  • خرید لباس کودک با توجه به راحتی لباس

در هنگام خرید لباس کودک به سراغ لباس‌هایی بروید که راحت و بدون آزار و اذیت کودک پوشیده می‌شوند و از خرید لباس‌هایی با یقه تنگ یا دکمه‌های زیاد و ریز خودداری کنید.

نیازی نیست برای کودک لباس کاملاً اندازه و فیت بدن او تهیه کنید. کودکان همواره در حال رشد هستند و لباس‌هایشان خیلی زود تنگ و کوتاه می‌شوند. با خرید لباس‌هایی کمی بزرگ‌تر می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. توجه به راحتی کودکان نکته بسیار مهمی است و لباس‌های تنگ و فیت برای آن‌ها مناسب نیست و مانع از انجام فعالیت‌های روزانه کودک می‌شود.

  • انتخاب لباس های تزیینی را برای همیشه کنار بگذارید!

لباس‌های دارای تور و پارچه‌های براق برای کودکان بسیار زیبا هستند اما ممکن است سبب قرمزی و خارش پوست حساس کودکان شوند. از خرید لباس‌هایی که دارای ریش و بند هستند اجتناب کنید زیرا ممکن است کودک آن‌ها را بجود، بخورد و یا حتی این بندها دور گردنش قرار بگیرند و سبب آسیب شوند.

کوچک‌ترین غفلت در خرید لباس کودک می‌تواند پیامدهای ناگوار و جبران‌ناپذیری داشته باشد. از خرید لباس‌هایی با تزییناتی مانند نگین، منجوق، تور، دکمه‌های اضافی و هر قطعه کوچک خودداری کنید. همان‌طور که گفته شد کودکان علاقه زیادی به چنگ زدن و گرفتن اشیا دارند و ممکن است آن‌ها را در دهان خود فروکرده و ببلعند. همواره به سفت بودن دکمه‌های لباس کودکان توجه کنید و اگر دکمه‌ها به اندازه کافی سفت نبودند خودتان چندین دور دیگر آن‌ها را بدوزید به شکلی که کودک نتواند آن‌ها را از لباس جدا کند.

  • توجه به رنگ لباس

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید انتخاب رنگ لباس است. هرچه بیشتر از رنگ‌های شاد و باکیفیت در لباس‌های کودکان استفاده شود آن‌ها با پوشیدن آن بیشتر احساس شادی خواهند کرد. رنگ قرمز، نارنجی، آبی، زرد، سبز و صورتی رنگ‌های موردعلاقه کودکان هستند. بهتر است بدانید که استفاده از لباس‌هایی با رنگ‌های روشن و شاد و طرح‌های متنوع ازنظر روان‌شناختی تأثیر مثبتی بر روی رفتار و خلق و خوی کودک خواهند گذاشت.

روحیه کودکان

  • در نظر گرفتن سلیقه کودکان

توجه به سلیقه کودک در انتخاب لباس نیز اهمیت دارد. بهتر است لباسی را انتخاب کنید که مورد پسند کودکتان هم باشد زیرا اگر کودک لباس را دوست نداشته باشد و به اجبار آن را بپوشد بر روحیه او تأثیرات منفی خواهد داشت. اگر کودک شما در لباس احساس راحتی و خوشحالی نکند، با غر زدن شما را کلافه خواهد کرد. حتی نوزادان نیز هنگامی‌که از لباسی خوششان نیاید بسیار لجباز می‌شوند.

  • شستن لباس پیش از پوشیدن

نکته قابل‌توجه دیگر این است که حتماً لباس‌ها را قبل از استفاده بشویید زیرا علاوه بر گرد و غباری که بر روی بافت پارچه قرار می‌گیرد اغلب به لباس‌های نو مواد شیمیایی زده می‌شود که زیباتر به نظر برسند. پس لازم و ضروری است که تمام لباس‌های کودکان قبل از اولین استفاده شسته شوند. امروزه اکثر لباس‌های کودکان با ماشین‌های لباسشویی شسته می‌شود. پیش از آنکه لباس‌ها را در ماشین بیندازید به نکات نوشته‌شده روی لباس دقت کنید.

  • جدا کردن لباس کودکان از بزرگسالان

نکته دیگر اینکه برای سلامت کودکان بهتر است لباس‌های او را جدا از لباس‌های بزرگسالان بشویید و موقع شستشو از پودرهای آنزیم دار یا نرم‌کننده لباس استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست حساس کودکتان تحریک شود.

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد انتخاب لباس کودک نیاز به توجه، شناخت و آگاهی دارد و برای انتخاب نهایی لباس کودکان علاوه بر زیبایی ظاهری، باید راحتی، امنیت و کاربردی بودن لباس را نیز در نظر گرفت. شما می‌توانید با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد بهترین خرید ممکن را برای کودک دلبندتان انجام دهید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =