بلاگ

سرویس خواب نوزاد و ویژگی‌های آن

سرویس خواب نوزاد از جمله موارد کلیدی در تهیه سیسمونی نوزاد می‌باشد که از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است.

چرا که مستقیما در ارتباط با خواب و استراحت نوزاد است بنابراین همین موضوع دقت و تمرکز را برای خرید و تهیه سرویس خواب نوزاد را ضروری می‌کند.

ارتباط سرویس خواب نوزاد با خواب آرام کودک

محیطی که نوزاد شما در آن استراحت می‌کند باید کاملا آرام و آرامش بخش باشد.

یعنی علاوه بر اینکه محیطی ساکت را برای نوزاد دلبندتان فراهم می‌آورید باید از موارد و لوازم آرام بخشی نیز در محیط خواب او و در سرویس خواب نوزاد لحاظ بنمایید که نوزاد شما از هر نظر احساس آرامش و راحتی را ملموسانه حس و تجربه نماید.

در نتیجه باید در تهیه و خریداری سرویس خواب و چیدمان محیط یا اتاق خواب کودک دقت کنید.

ویژگی سرویس خواب نوزاد

با توجه به اینکه این روز‌ها فضای خانه‌ها اغلب کوچک است و از آنجا که کودک برای خواب نیاز به محیطی آن چنان وسیعی ندارد امروزه تدابیری جهت ساخت و تولید سرویس خواب‌های نوزاد در اندازه‌ای کوچک شده است که فضای کمتری را اشغال می‌نماید و هم بسیار شکیل است هر چند این سرویس خواب‌ها در ابعاد و اندازه‌های گسترده‌تری نیز وجود دارند اما در کل سرویس خواب نوزاد می‌بایست از ویژگی‌های مهمی بر خوردار باشد که در ذیل به پاره‌ای از آن‌ها اشاره خواهیم نمود.

همچنین بخوانید: خرید بهترین ملزومات خواب کودک

 

مرغوبیت کالا

در تهیه هر کدام از ملزومات سرویس خواب اعم از تشک‌ها و ملحفه‌ها تا جنس تخت و غیره باید متوجه بود که از اجناس مرغوب استفاده نمود چرا که نوزاد شما قرار است که ماه‌ها از آن استفاده نمایید

همچنین باید از اجناس و اقلامی استفاده نمود که حساسیت‌زا نباشند.

این هم به دلیل ظرافت و حساس بودن بدن و پوست نوزاد شما ست.

اندازه و سایز تخت خواب نوزاد

در تهیه و خریداری تخت نوزاد باید این نکته را در نظر داشته باشید که باید با توجه با سایز و سن یا نوزاد تخت را سفارش دهید و اندازه آن باید استاندارد و نرمال باشد، چرا که در غیر این صورت کودک یا در تنگنا و فضای تنگ خواب آرامی را نخواهد داشت و یا در فضای بسیار وسیع کودک غلت خواهد خورد و امکان برگشت به وضعیت ابتدایی خود را نخواهد داشت و این ممکن است برای نوزاد خطر آفرین باشد.

ارتفاع و بلندی تخت نوزاد

ارتفاع تخت باید در حدی باشد که نوزاد شما بزرگتر شد و به جنب و جوش افتاد برای بالا رفتن و پایین آمدن دچار آسیب دیدگی نشود و حفاظ‌های کنار تخت باید به گونه‌ای لحاظ شود که نوزاد در صورت ایستادن اطمینان داشته باشید که از آن سقوط نخواهد کرد

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت نوزاد

حتی الامکان سعی داشته باشید که از تخت‌های قابل تنظیم ارتفاع استفاده نمایید چرا که مدت زمان بیشتری تخت برای نوزاد شما قابلیت استفاده را داشته باشد. همچنین در زمانی که کودک شما شروع به جست وخیز می‌نماید شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید آسوده خاطر باشید که نوزاد صدمه‌ای نمی‌بیند.

 

مقاومت و پایداری و استحکام تخت نوزاد

از آنجا که امروزه در ساخت و تولید سرویس‌های خواب بیشتر به شکل ظاهری تخت اهمیت می‌دهند در موقع خرید این اطمینان را داشته باشید که تخت نوزاد ازپایه‌ها و اتصالات محکمی برخوردار است و امکان لق خوردن و یا باز شدن اتصالات را ندارد.

لوازم تزییناتی تخت نوزاد

بهتر است برای فانتزی نمودن سرویس خواب نوزاد از لوازم شیک و موزیکال برای تزیین استفاده کنید.

ست ملحفه و تشک سرویس خواب نوزاد

در تهیه ست ملحفه و تشک و بالش اجناس ضد آلرژیک را خریداری کنید.

سایز تشک به گونه‌ای باشد که دست یا پای نوزاد میان نرده‌های اطراف تخت گیر نکند.

می‌توانید برای جذابیت در اتاق خواب کودک از رنگ‌های شاد در پرده‌ها و کاغذ دیواری‌ها استفاده کنید.

همچنین تمامی این نکات در رابطه با گهواره نیز صدق می‌نماید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =