بلاگ

مامان/بابا من چجوری به دنیا اومدم؟

مامان بابا من چگونه به دنیا اومدم؟

وقتی فرزندتان می پرسد که چگونه به دنیا آمده است، می توانید به روشی پاسخ دهید که مناسب سن و درک او باشد. برای کودکان کوچکتر، می توانید با توضیح این که او زمانی به وجود آمد که یک سلول اسپرم از پدرش یک سلول تخمک از مادرش را بارور کرد، شروع کنید. این فرآیند لقاح نامیده می شود. همچنین می توانید توضیح دهید که او به مدت نه ماه در رحم مادرش رشد کرده است تا اینکه به دنیا آمده است.

برای کودکان بزرگتر، می توانید در مورد فرآیند لقاح و بارداری با جزئیات بیشتری صحبت کنید. همچنین می توانید در مورد روش های مختلفی که خانواده ها ایجاد می شوند، مانند فرزندخواندگی یا پرورشگاه صحبت کنید.

مهم است که در مورد چگونگی به وجود آمدن او با فرزندتان صادق باشید، حتی اگر شما را ناراحت کند. کودکان در مورد بدن خود و دنیای اطرافشان کنجکاو هستند و سزاوار آن هستند که پاسخ های صادقانه ای به سوالات خود دریافت کنند.

در اینجا چند نکته برای صحبت کردن با فرزندتان در مورد چگونگی به وجود آمدن او آورده شده است:

  • زمانی و مکانی را انتخاب کنید که بتوانید گفتگوی خصوصی داشته باشید.
  • با پرسیدن از فرزندتان که در حال حاضر در مورد چگونگی به وجود آمدن خود چه می داند، شروع کنید.
  • در پاسخ های خود صادق و دقیق باشید، اما از زبانی استفاده کنید که متناسب با سن و درک فرزندتان باشد.
  • آماده پاسخ به سوالات بعدی باشید.
  • به فرزندتان اطمینان دهید که او را دوست دارند و می خواهند، صرف نظر از اینکه چگونه به دنیا آمده است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه به سوالات فرزندتان پاسخ دهید، همیشه می توانید با یک بزرگسال قابل اعتماد، مانند پزشک، معلم یا درمانگر مشورت کنید.

در اینجا نمونه ای از نحوه پاسخگویی به یک کودک خردسال که می پرسد چگونه به دنیا آمده است آورده شده است:

“وقتی تو بچه بودی، داخل شکم من زندگی می کردی. تو از یک دانه کوچک به نام اسپرم و یک دانه کوچک به نام تخمک رشد کردی. اسپرم بابا و تخمک من با هم ترکیب شدند تا تو را بسازند. تو به مدت نه ماه داخل شکم من رشد کردی و بعد به دنیا آمدی. من خیلی خوشحال شدم که برای اولین بار تو را دیدم!”

همچنین می توانید از کتاب ها و منابع دیگر برای کمک به خود برای صحبت کردن با فرزندتان در مورد چگونگی به وجود آمدن او استفاده کنید. در اینجا چند پیشنهاد آورده شده است:

  • “بچه ها از کجا می آیند؟” توسط آنابل کارمل
  • “رمز بزرگ چیست؟” توسط روبی اچ. هریس
  • “این لک لک نیست!” توسط روبی اچ. هریس
  • “داستان شگفت انگیز چگونگی تولد شما” توسط جوآنا کول
  • “چه چیزی باعث ایجاد نوزاد می شود؟” توسط کوری سیلوربرگ

مهم است به یاد داشته باشید که هر کودکی متفاوت است و آنچه برای یک کودک کار می کند ممکن است برای کودک دیگری کار نکند. مهمترین چیز این است که با فرزندتان صادق و صریح باشید و یک محیط امن و حمایتی ایجاد کنید که در آن بتوانند سوال بپرسند و در مورد بدن خود و دنیای اطرافشان بیاموزند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + چهارده =