بلاگ

چگونه بفهمم که نوزاد من به اندازه کافی غذا می خورد؟

چگونه بفهمم که نوزاد من به اندازه کافی غذا می خورد؟

فهمیدن اینکه نوزاد به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر می تواند دشوار باشد. نوزادان هرکدام نیازهای غذایی متفاوتی دارند و ممکن است در طول زمان تغییر کنند. با این حال، چند نشانه کلی وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا بفهمید که نوزاد شما به اندازه کافی غذا می خورد.

وزن گیری: بهترین راه برای اطمینان از اینکه نوزاد شما به اندازه کافی غذا می خورد، این است که وزن او را به طور منظم بررسی کنید. نوزادان تازه متولد شده باید هر هفته حدود 0.5 تا 1 پوند وزن بگیرند. اگر نوزاد شما کمتر از این مقدار وزن می گیرد، ممکن است به اندازه کافی غذا دریافت نکند.

دفعات شیردهی: نوزادان شیرخوار باید در طول روز هر 2 تا 3 ساعت شیر بخورند. نوزادان شیر خشک نیز باید هر 3 تا 4 ساعت شیر بخورند. اگر نوزاد شما کمتر از این مقدار شیر می خورد، ممکن است به اندازه کافی غذا دریافت نکند.

تغییر پوشک: نوزادان شیرخوار باید در طول روز 6 تا 8 بار پوشک خود را خیس کنند. نوزادان شیر خشک نیز باید در طول روز 4 تا 6 بار پوشک خود را خیس کنند. اگر نوزاد شما کمتر از این مقدار پوشک خود را خیس می کند، ممکن است به اندازه کافی غذا دریافت نکند.

حالت کلی: نوزادان به اندازه کافی غذا دریافت می کنند باید فعال و پرانرژی باشند. آنها باید به طور منظم وزن بگیرند و پوشک خود را خیس کنند. اگر نوزاد شما خسته، بی حال یا کم وزن است، ممکن است به اندازه کافی غذا دریافت نکند.

اگر نگران هستید که نوزاد شما به اندازه کافی غذا دریافت نمی کند، با پزشک اطفال خود صحبت کنید. آنها می توانند به شما کمک کنند تا تعیین کنید که آیا نوزاد شما به اندازه کافی غذا می خورد یا خیر و در صورت لزوم توصیه هایی ارائه دهند.

در اینجا چند نکته برای کمک به اطمینان از اینکه نوزاد شما به اندازه کافی غذا می خورد آورده شده است:

  • در صورت شیردهی، به نوزاد خود به طور مکرر شیر بدهید. نوزادان شیرخوار باید در طول روز هر 2 تا 3 ساعت شیر بخورند.
  • اگر از شیر خشک استفاده می کنید، دستورالعمل های روی برچسب را دنبال کنید.
  • به نوزاد خود اجازه دهید تا به اندازه دلخواه غذا بخورد. نوزادان باید به اندازه کافی غذا بخورند تا سیر شوند.
  • اگر نوزاد شما به نظر نمی رسد که به اندازه کافی غذا می خورد، با پزشک اطفال خود صحبت کنید.

 

چگونه بفهمم که نوزاد من به اندازه کافی غذا می خورد؟

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه در “چگونه بفهمم که نوزاد من به اندازه کافی غذا می خورد؟

  1. سحر گفت:

    ممنون بابت مطالب مفیدتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − پنج =