بلاگ

ایده‌های جالب برای چیدمان کمد نوزاد

همه پدر و مادرها دوست دارند اتاق فرزندشان همیشه تمیز و مرتب باشد؛ زیرا لباس‌ها و وسایل نامرتب و به‌هم‌ریخته نوزادان می‌تواند موجب خشم و عصبانیت والدین شود؛ بنابراین برای پیشگیری از اختلافات و ناراحتی‌های خانوادگی لازم است با برخی از ایده‌های چیدمان کمد نوزاد آشنا شوید. با ما همراه باشید.

زمانی که تمامی وسایل و لباس‌های کودکتان سر جای خودش باشد طبیعتاً شما احساس شادی و آرامش خواهید کرد. افرادی که به‌تازگی صاحب فرزند شده‌اند معمولاً وسایل زیادی را اطراف خود قرار می‌دهند. وسایلی همچون لباس‌های نوزاد، حوله، پوشک بچه، کرم، دستمال مرطوب و دیگر لوازم بهداشتی نوزاد، شیشه شیر، ملحفه، پتو، دستکش، جوراب و بسیاری وسایل دیگر. آشنایی با نکات مهم جایگزینی وسایل کودک و چیدمان کمد نوزاد علاوه بر القای حس آرامش، فضای اتاق نوزاد شما را تمیز، مرتب و زیبا نگه می‌دارد.

جدیدترین چیدمان کمد نوزاد

چیدمان کمد نوزاد یکی از دغدغه‌های پدر و مادرهای جوان است. هرچه شما تمیزتر و مرتب‌تر باشد، زیبایی و شیرینی وسایل سیسمونی فرزند شما دوچندان خواهد شد. برای این کار می‌توانید وسایلی همچون پوشک، لباس‌ها، لوازم بهداشتی، جوراب، حوله و… را به‌گونه‌ای در کمد بچینید که برحسب استفاده روزانه به‌سادگی قابل‌دسترسی باشند. یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین برای کمد نوزاد استفاده از سبدهای حصیری است. شما می‌توانید لوازم ضروری نوزاد خود را درون تعدادی سبد گذاشته و در قسمت پایین کمد یا گنجه قرار دهید.

چیدمان کمد نوزاد

 

همچنین بخوانید : لیست کامل سیسمونی بچه پسرانه و دخترانه

چیدمان کمد نوزاد دختر

برای چیدمان کمد نوزاد دختر انتخاب رنگ و مدل کمد از حساسیت زیادی برخوردار است. امروزه انواع کمدهای نوزادی دخترانه و پسرانه در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. بهترین رنگ‌های برای انتخاب کمد و سرویس خواب دخترانه رنگ‌های خنثی و روشن مانند سفید، صورتی روشن، کرمی، گل بهی و… است.

پس از تهیه کمد می‌توانید لباس‌ها و وسایل ضروری نوزاد خود را در درون قفسه‌ها و کشوهای کمد قرار داده و در فضای اتاق کودک خود نظم و هماهنگی به وجود آورید.

چیدمان کمد نوزاد پسر

سرویس خواب و کمد ازجمله وسایل ضروری سیسمونی نوزاد محسوب می‌شوند. چیدمان کمد نوزاد در زیبایی و جذابیت اتاق کودک دلبند شما نقش بسیار مهمی دارد؛ بنابراین بهتر است چیدمان کمد نوزاد خود را تا جایی که ممکن است مرتب و منظم نگه دارید. بهترین رنگ‌ها برای کمد و سرویس خواب نوزاد پسر رنگ‌های آبی روشن، خاکستری، کرمی، لیمویی و … است.

 

چیدمان کشوی کمد نوزاد

کشوی نوزاد یکی از اجزای کمد و قفسه‌های سرویس خواب کودک است. برای چیدمان کمد نوزاد به‌صورت اصولی، می‌توانید هر یک از قفسه‌های کمد را به وسایل خاصی همچون لوازم بهداشتی، لوازم ایمنی، پوشاک و… اختصاص دهید. به‌عنوان‌مثال یک قفسه برای پوشک بچه و دستمال مرطوب، قفسه بعدی برای جوراب‌ها، کلاه و دستکش، طبقه بعد برای پتوها و ملحفه‌ها و غیره.

همچنین بخوانید : جنس لباس کودکان باید از چه نوع پارچه‌ای باشد؟

بهتر است کشوهای بزرگ را قسمت‌بندی کرده و وسایل موردنظرتان بر اساس نیاز روزانه در درون آن‌ها قرار دهید. به‌طوری‌که هر بخش تنها به یک گروه از وسایل نوزاد اختصاص داشته باشد. با این کار زمانی که کشو را باز می‌کنید می‌توانید وسیله موردنظرتان سریعاً پیدا کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که برای قرار دادن لباس‌ها در کمد به فضای نسبتاً بزرگی نیاز خواهید داشت. درحالی‌که لوازم بهداشتی مانند لوسیون ها و کرم‌ها فضای کمتری را اشغال می‌کنند. یکی از بهترین ایده‌های برای چیدمان کمد نوزاد و مرتب کردن کشوها، استفاده از جعبه‌هایی با اندازه‌های مختلف است. شما می‌توانید با اضافه کردن این جعبه‌ها فضای کمد و کشوها را تقسیم‌بندی کرده و نظم و انضباط ایجاد نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − نه =