بلاگ

هراس کودک از آمپول زدن

هراس کودک از آمپول

ترس از آمپول در کودکان را چگونه کم کنیم؟ بیشتر کودکان از آمپول زدن می‌ترسند و هراس بسیار زیادی از این موضوع دارند. شاید به این دلیل است که از قدیم حتی به ما بزرگسالان در زمان کودکی گفته می‌شد که اگر کار بدی کنید، دکتر شما را آمپول میزند. حتی در بزرگسالان نیز، ترس از آمپول وجود دارد. و برخی بزرگسالان نیز از آمپول می‌ترسند. آمپول زدن کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیست. وقتی شما بزرگسالان، کار بد کودکان را با تهدید به آمپول زدن، تنبیه کنید، هراس کودک از آمپول بیشتر می‌شود. و این ترس تا آخر، در او باقی می‌ماند.

هراس کودک از آمپول زدن

ما در این جا راهکارهایی را در پیش گرفتیم تا ترس از آمپول در کودکان را کاهش دهیم. با ما همراه باشید.

به کودک خود بگویید که قرار نیست صدمه‌ای ببیند

ترس از آمپول در کودکان را چگونه کم کنیم؟ با ملاطفت و آرامش با کودک خود صحبت کنید و به او بگویید که فقط یک آخ کوچولو است. اصلا نباید آمپول زدن را برای او به شکل یک غول بزرگ تجسم کنید. او نباید آمپول را یک ترس بزرگ در ذهنش ببیند. به او توجیه کنید که آخ کوچولو را همه‌ی کودکان حس می‌کنند. ایجاد آرامش در کاهش ترس از آمپول زدن در کودکان امری بسیار ضروری می‌باشد.

همچنین بخوانید : نحوه‌ی برخورد با رفتار بد کودک

به کودک نگویید که قرار است او را برای آمپول زدن به دکتر ببرید

لزومی ندارد به کودک بگویید که می‌خواهید او را آمپول بزنید. برای جلوگیری از، ترس از آمپول زدن در کودکان می‌توانید به او بگویید که فقط قرار است پیش آقای دکتر بروید و امپولی در کار نیست.

اگر کودک زیاد به این مسئله حساسیت دارد، اصلا او را به مکان‌های عمومی مثل بیمارستان‌های عمومی و یا جاهای شلوغ نبرید و ترجیحا به مکان‌های خصوصی که اتاق کودک دارد بروید.

ترس از آمپول در کودکان را چگونه کم کنیم؟ برای کاهش هراس از آمپول زدن با کودک خود بازی کنید و از پزشک بخواهید که یواشکی کودک را آمپول بزند. او نباید سوزن را ببیند. باید تا جایی که می‌توانید حواس کودک را پرت کنید.

ترس از آمپول در کودکان را چگونه کم کنیم؟

از پزشک بخواهید که از بیحسی استفاده کند

روش بیحسی را برای کودکان با سنین بالاتر توصیه می‌کنیم. باید با کودک خود منطقی صحبت کنید. و به او بگویید که با آمپول زدن هر چه سریع‌تر خوب می‌شود.

آمپول زدن را برای کودک خود به فوبیا تبدیل نکنید

به او اعتماد به نفس بدهید. تقویت اعتماد به نفس مقوله‌ی مهمی است که حتما پدر و مادران باید این مسئله را جدی بگیرند. باید او را متقاعد کنید که هراس کودک از آمپول زدن هیچ منفعتی برای او ندارد، و منفعت او در این است که هر چه سریع تر، با آمپول زدن درمان شود. این یک فرصت عالی و ارزشمند را برای شما و کودک فراهم می‌کند تا یک درس ارزشمند و بزرگی را در زندگی به او ارائه کنید – مفهوم “درد کوتاه مدت برای سود طولانی مدت”، در این امر بسیار نهفته است.

همچنین بخوانید : آموزش افزایش اعتماد به نفس کودکان

برای او هدیه یا جایزه‌ای را در نظر بگیرید

پس از انجام راهکار‌های بالا، به کودک خود جایزه دهید. جایزه حتما نباید یک کادوی بسیار بزرگ باشد. با دادن یک بستنی می‌توانید از او قدردانی کنید که به خوبی همکاری کرده است. اکثر کودکان با جایزه تشویق می‌شوند. یادتان باشد که به او قول جایزه‌های بزرگ را ندهید. زیرا ممکن است بد عادت شوند و در عین حال ممکن است که شما توان برآورده کردن آن‌ها را نداشته باشید.

هراس از آمپول زدن

سخن پایانی

آمپول زدن کودک یک امر کاملا پیش پا افتاده‌ای است که هر کودکی می‌تواند با آن مواجه شود. هراس کودک از آمپول را اغلب والدین به فرزندان خود وارد می‌کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =