بلاگ

اموزش پوشک گرفتن کودک در کمتر از پنج روز

پوشک گرفتن کودک

پوشک گرفتن کودک یکی از دغدغه‌های بزرگ مادران است. خیلی از مادران در این خصوص نگران هستند. ولی این کار اصلا کار سختی نیست. فقط به کمی صبر و حوصله احتیاج دارد و باید به کودکتان زمان بدهید.

پوشک گرفتن کودک معمولا از سن دو نیم الی سه سال به بالا آغاز می‌شود. و در برخی کودکان تا پنج سالگی ادامه دارد. شرایط روحی هر کودک با کودک دیگر، بسیار متفاوت است. همانطور که برخی کودکان، دیر زبان باز می‌کنند و برخی دیگر زود به حرف می‌آیند، پوشک گرفتن کودک هم همین روال را دنبال می‌کند. و از کودکی به کودک دیگر کاملا متفاوت می‌باشد.

اگر بار اولتان است که مادر می‌شوید و نمی‌دانید که در خصوص از پوشک گرفتن کودک خود باید چه راهکاری را عملی کنید، با ما همراه باشید.

استفاده از شورت آموزشی برای از پوشک گرفتن کودک

شورت آموزشی در فروشگاه‌های لباس کودک وجود دارد. و برای وزن‌های مختلف کودکان، سایز‌بندی دارد. شورت آموزشی حالت محافظ و عایق‌بندی شده دارد و از پوشک راحت‌تر است. شما می‌توانید پوشک کودکتان را باز کنید و به او شورت آموزشی بدهید تا او استفاده کند. شورت آموزشی گرمای پوشک را ندارد و وقتی کودک یک مرتبه، شورت آموزشی می‌پوشد، آن حس گرما از او گرفته می‌شود و به صورت ذهنی این احساس تغییر در سبک ادرار کردن در او شکل می‌گیرد و یاد می‌گیرد که دسشویی‌اش را بگوید. به عبارتی تفاوت را احساس می‌کند.

در لبه‌های شورت آموزشی، کشی وجود دارد که در صورت خیس کردن کودک، محتوا به بیرون از شورت نمی‌ریزد. و اطراف را کثیف نمی‌کند.و جنس شورت طوری است که لایه‌های محافظ دارد ولی مثل پوشک نیست.

پوشک گرفتن کودک

همچنین بخوانید : از چه سنی آموزش کودکان را شروع کنیم؟

چند نکته را باید در حین از پوشک گرفتن کودک مد نظر داشته باشید:

قبل از استفاده از شورت آموزشی، کودک را با پوشک به دستشویی ببرید تا با محیط سرویس بهداشتی آشنا شود.می توانید یک گارشو یا صندلی مخصوص ادرار کودک را خریداری نمایید و در گوشه‌ی دستشویی قرار دهید. البته برای یک ماه اول، توصیه می‌کنیم.هرگز به او استرس وارد نکنید که حتما باید داخل دسشویی خود را تخلیه کند. او خودش باید تصمیم بگیرد و خودش باید از لحاظ روحی آماده شود.در پروسه‌ی از پوشک گرفتن کودک او را مجبور به کاری که دوست ندارد نکنید. زور و جبر در این خصوص فایده‌ای ندارد و کودک را استرسی‌تر می‌کند. و اصلا سر او داد نزنید.

برای از پوشک گرفتن کودک او را آزاد در خانه رها کنید

  • پوشک را از کودک جدا کنید و بگذارید که کودک به صورت کاملا راحت در خانه رفت و آمد کند. با او کاری نداشته باشید و بگذارید به صورت آزادانه در خانه حرکت کند. و بگویید که اگر احساس دسشویی کردن دارد، شما را در جریان قرار دهد. ولی این روش مشکلاتی دارد که شما باید در این خصوص صبور باشید.
  • امکان اینکه کودک دسشویی‌اش را بزند و خود را خیس کند، وجود دارد. برای رفع این مشکل، بر روی تمامی وسایل نایلون و یا پارچه‌های جاذب قرار دهید. دقت کنید که شما فقط در مدت چند روز قرار است این کار را انجام دهید.
  • در اقصی نقاط خانه، تشت‌هایی را قرار دهید و به کودک یادآوری کنید که هر‌گاه دسشویی دارد می‌تواند در آن تشت‌ها خود را تخلیه کند. کم کم و در مدت چند روز، تعداد تشت‌ها را کم کنید.
  • پس از هر باری که کودک به وظیفه‌اش درست عمل کرد، جایزه بدهید. ترجیحا چیزی که مورد علاقه‌ای اوست را به عنوان جایزه به او بدهید.
  • در کل خانه، زیر انداز جاذب پهن کنید. و یا اگر می‌توانید مبل‌ها را جمع کنید.
  • اگر شاغل هستید باید مرخصی بگیرید و یا این وظیفه را به شخص دیگری واگذار کنید. دقت کنید که این روش در کمتر از یک هفته جواب می‌دهد.
  • هرگاه کودک به جای استفاده از تشت، تصمیم گرفت که به توالت برود او را تشویق ویژه کنید و برای او شعر بخوانید.

پوشک گرفتن کودک

همچنین بخوانید : آموزش رفتار با کودکان

اگر این روش را نمی‌پسندید و فکر می‌کنید که این روش، دردسر‌های زیادی برای شما دارد، می‌توانید از روش شورت آموزشی استفاده کنید.

دقت کنید که، کودک با کودک فرق دارد. و خودتان باید بسنجید که کدام روش پوشک گرفتن کودک برای کودکتان مناسب‌تر است. در هنگام خواب کودک، می‌توانید از تشک مشمایی استفاده کنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 7 =