بلاگ

۵ مورد از عادات بد کودکان و بررسی آن ها

عادات بد کودکان

همانطوری که ما بزرگسالان، عادات بدی داریم، کودکان نیز عادت‌ های بدی دارند که انجام این عادات بد کودکان ممکن است ما والدین را ناراحت کند. البته هنوز هم ما ممکن است عادت‌های بدی داشته باشیم و درصدد ترک این عادات بر نیامده باشیم.

عادات بد کودکان

ولی خب یک سری عاداتی در کودکان وجود دارد که ما بزرگسالان و والدین باید درصدد رفع آن‌ها بر آییم تا کودکمان در بزگسالی اذیت نشود. در این مبحث می‌خواهیم مورد از عادات بد کودکان را خدمتتان بیان کنیم. یک والد خوب، باید بتواند در صدد رفع این عادات بر آید.

عادات بد کودکان

بد غذا بودن کودک

یکی از عادات بد کودکان ، بد غذایی است یعنی کودک هر غذایی را نمی‌خورد و اگر شما بخواهید به زور به او غذا بدهید، ممکن است لج کند. باید با ملاطفت با او رفتار کنید و یا از ترفند‌هایی زیرکانه استفاده کنید تا کودکتان غذا بخورد. به عنوان مثال: اگر کودک به میوه علاقه‌ای نشان نمی‌دهد، می‌توانید میوه را پوره کنید و آرام آرام به او بدهید تا بخورد. کودکان حتما باید همه‌ی غذاها را میل کنند. زیرا ممکن است در صورت بد غذایی و خوردن غذاهایی خاص، تمامی ویتامین‌ها و مواد معدنی که کودک در روند رشدش به آن‌ها احتیاج دارد، به او نرسد.

دندان قروچه کردن در کودک

این کار یکی از عادات‌ بد کودکان است که موجب می‌شود تا دندان‌های کودک آسیب ببیند. برای ترک این عادت در کودک، حتما به نزد یک دندانپزشک مجرب و ماهر بروید و از او بخواهید تا برای کودکتان محافظ دندان تجویز کند. یا در صورت استفاده نکردن از محافط، با دادن پاداش‌هایی از او بخواهید تا از محافظ استفاده کند.

همچنین بخوانید : دانستنی‌ های مهم در مورد تغذیه کودکان

عادات بد کودکان دست در بینی فرو بردن

این عادت یکی از عادت‌های بسیار بدی است که حتی در بزرگسالان نیز دیده می‌شود. اگر کودک بخواهد به طور مداوم این کار را تکرار کند و دست‌هایش را به دهانش فرو ببرد، ممکن است، دچار بیماری و یا حتی عفونت شود. باید حتما این عادت بد را به کودک خود گوشزد کنید. و در حین بیماری و یا سرما خوردگی که کودکتان آبریزش بینی دارد، باید حتما با دستمال و یا قطره‌های بر طرف‌کننده‌ی گرفتگی، ذرات موجود در بینی کودک خود را از بین ببرید.

عادات بد کودکان

استفاده‌ی مداوم از تنقلاتی مضر همچون چیپس و پفک و آدامس

یکی از عادات بد کودکان ، خوردن تنقلات مضر است. شما باید به عنوان یک والد مسئولیت پذیر، کودک خود را از خوردن تنقلاتی مثل چیپس و پفک و ترشک و لواشک، دور کنید. و به جای تنقلات مضر، به کودک خود آجیل بدهید. و یا تنقلات خانگی درست کنید و آن‌ها را جایگزین تنقلات مضر کنید. اگر کودک بیتابی می‌کند، به او آجیل و مغزی جاتی مثل: بادام و پسته بدهید. خوردن مداوم شکلات می‌تواند به دندان‌های او آسیب برساند. تا حد ممکن، تنقلات مضر را از او دور کنید.

خوردن مداوم انگشت‌ها

یکی دیگر از عادات بد کودکان، خوردن مداوم انگشت هاست. این کار باعث می‌شود تا به پوست انگشت کودک شما آسیب وارد شود. و همچنین میکروب‌ها و انواع عفونت‌ها خیلی راحت می‌توانند به داخل بدن کودک وارد شوند. شما والد عزیز، می‌توانید به انگشت کودک خود لاک تلخ بزنید تا از خوردن مداوم انگشتانش خودداری کند.

عادات بد کودکان

سخن پایانی

5 مورد از بدترین عادات بد کودکان را مورد بررسی قرار دادیم. البته عادت‌های بد دیگری، مثل خوردن آب با بطری، استفاده‌ی مداوم از پستانک و شیشه شیر نیز در کودکان مشاهده می‌شود. به طوری که کودک تا سن 6 سالگی تمایل دارد چای را با شیشه شیر بنوشد. که حتما والدین باید استفاده از لیوان را سریعا جایگزین شیشه شیر کنند.

برای ترک عادت آب نوشیدن با بطری، می‌توانید برای کودک خود، بطری جدا تهیه کنید. و به او آب بدهید. یادتان باشد که کودکان موجودات بسیار لطیفی هستند، پس بیخود و بیجهت کودکان خود را در ترک عادات بد، تنبیه نکنید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 17 =